II

Elérhetőségek

Rum Község Önkormányzata

Cím: 9766 Rum, Béke utca 22.
Telefon: +36/94/579-018  
E-mail: rum@savaria.hu  
Közadatkereső
Facebook


Közérdekű adatok


 

Közadatkereső

I. Szervezeti, személyzeti adatok

1.1 Kapcsolat, szervezet, vezetők

1.1.1. Elérhetőségi adatok
A közfeladatot ellátó szerv hivatalos neve (teljes név), székhelye, postai címe, telefon- és faxszáma, központi elektronikus levélcíme, a honlap URL-je, az ügyfélszolgálat vagy közönségkapcsolat elérhetősége, a vezető neve, ügyfélfogadás rendje.
Hivatal/Ügyfélszolgálat/Ügyfélfogadás
Frissítés: A változásokat követően azonnal
Megőrzés: Az előző állapot törlendő

1.1.2. A szervezeti struktúra
A közfeladatot ellátó szerv  szervezeti struktúra ábrája (a szervezeti egységek és vezetőik megnevezésével), elérést biztosítva a szervezeti egységek feladatainak leírását tartalmazó dokumentumokhoz.

Polgármester: Beni Ferenc
Alpolgármester: Kraft Béla László
Jegyző: dr. Pintér Dóra
Aljegyző: Szalai-Szücs Ildikó

A Hivatalban szervezeti egységek nem kerültek kialakításra.

Kapcsolódó dokumentumok:
SZMSZ KÖH
Önkormányzat SZMSZ

Frissítés: A változásokat követően azonnal
Megőrzés: Az előző állapot törlendő

1.1.3. A szerv vezetői
A szerv és szervezeti egységek vezetőinek, valamint testületi szerv esetén a testületi tagok neve, beosztás megnevezése, hivatali elérhetősége (telefon, telefax, postacím, elektronikus levélcím).

Képviselő-testület:

Név: Tisztség: Telefon: E-mail: Postacím:
Beni Ferenc polgármester +3694/579-018 rum@savaria.hu 9766 Rum, Béke u. 22.
Kraft Béla László alpolgármester +3694/579-018 rum@savaria.hu 9766 Rum, Béke u. 22.
Baranyai Zsolt képviselő +3694/579-018 rum@savaria.hu 9766 Rum, Béke u. 22.
Cser László képviselő +3694/579-018 rum@savaria.hu 9766 Rum, Béke u. 22.
Kotsis Zoltán képviselő +3694/579-018 rum@savaria.hu 9766 Rum, Béke u. 22.
Móricz Antal képviselő +3694/579-018 rum@savaria.hu 9766 Rum, Béke u. 22.
Varga Dávid képviselő +3694/579-018 rum@savaria.hu 9766 Rum, Béke u. 22.


Ügyrendi Bizottság:

Tagjainak száma: 3 fő
elnök: Cser László
tag: Kotsis Zoltán
tag: Móricz Antal

Jegyző:
Név: dr. Pintér Dóra
Tel.: +3694/577-380
E-mail: hivatal@vasszecseny.hu
Postacím: 9763 Vasszécseny, Petőfi S. u. 11.


Aljegyző: 
Név: Szalai-Szücs Ildikó

Tel.: +3694/579-018
E-mail: rum@savaria.hu
Postacím: 9766 Rum, Béke u. 22.

Frissítés: A változásokat követően azonnal
Megőrzés: Az előző állapot törlendő

1.2. A felügyelt költségvetési szervek

A szerv irányítása, felügyelete vagy ellenőrzése alatt álló vagy alárendeltségében működő más közfeladatot ellátó szerv, szervek hivatalos neve (teljes neve), székhelye, elérhetősége (telefonszám, telefaxszám, postacím, elektronikus levélcím), honlapjának URL-je, ügyfélszolgálatának vagy közönségkapcsolatának elérhetősége.

Név: Rumi Játékvár Óvoda és Mini Bölcsőde
Székhely: 9766 Rum, Kossuth L. u. 2.
Tel.: +3630/497-4894
Postacím: 9766 Rum, Kossuth L. u. 2.
E-mail: rumiovoda@gmail.com
Honlap: https://www.rumiovoda.hu/

Frissítés: A változásokat követően azonnal
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával

1.3. Gazdálkodó szervezetek

1.3.1. A szerv tulajdonában álló vagy részvételével működő gazdálkodó szervezetek
Azon gazdálkodó szervezetek neve, székhelye, elérhetősége (telefon, telefax, földrajzi hely, postacím, elektronikus levélcím), amelyek a közfeladatot ellátó szerv többségi tulajdonában állnak, illetve amelyek felett közvetlen irányítással rendelkezik. A gazdálkodó szervezetek tevékenységi körének leírása, képviselőjének neve, a szerv részesedésének mértéke.

Nem releváns

Frissítés: A változásokat követően azonnal
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával

1.4. Közalapítványok

1.4.1. A szerv által alapított közalapítványok
Azon közalapítványok neve, amelyeket a közfeladatot ellátó szerv alapított, amelyek alapítói jogát ő gyakorolja, az alapító okiratok közvetlen elérhetőségének biztosításával. A közalapítványok székhelye, tagjainak felsorolása

Nem releváns

Frissítés: A változásokat követően azonnal
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával

1.5. Lapok

1.5.1 Lapok
A közfeladatot ellátó szerv által alapított lapok neve, szerkesztőségének és kiadójának, főszerkesztőjének a neve, elérhetősége (telefon, telefax, földrajzi hely, postacím, elektronikus levélcím).

Nem releváns

Frissítés: A változásokat követően azonnal
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával

1.6 Felettes, felügyeleti, törvényességi ellenőrzést vagy felügyeletet gyakorló szerv

1.6.1 Felettes, felügyeleti, törvényességi ellenőrzést vagy felügyeletet gyakorló szerv
A közfeladatot ellátó szerv felettes, illetve felügyeleti szervének, hatósági döntéseinek tekintetében a fellebbezés elbírálására jogosult szervek, ennek hiányában a közfeladatot ellátó szerv felett törvényességi ellenőrzést vagy felügyeletet gyakorló szerv hivatalos neve (teljes neve), székhelye, elérhetősége (telefon, telefax, földrajzi hely, postacím, elektronikus levélcím), honlapjának címe, az elektronikus levélcím közvetlen elérésének biztosításával, ügyfélszolgálatának vagy közönségkapcsolatának elérhetősége (telefonszám, telefaxszám, ügyfélfogadás helye, postacíme), ügyfélfogadásának rendje.

A jegyzői hatáskörbe tartozó hatósági döntések tekintetében a fellebbezés elbírálására jogosult szerv:

Megnevezés: Vas Vármegyei Kormányhivatal
Cím: 9700 Szombathely, Berzsenyi Dániel tér 1.
Postacím: 9700 Szombathely, Berzsenyi Dániel tér 1.
Tel.: +3694/517-117
Fax: +3694/517-105
Szervezet vezetője:  A Vas Vármegyei Kormányhivatalt Vámos Zoltán főispán vezeti.
A hivatalszervezetet Dr. Orbán István főigazgató irányítja. A főigazgató általános helyettese Popovicsné dr. Tisza Edit igazgató


 
E-mail: hivatal@vas.gov.hu
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/vas


A polgármesteri hatáskörbe tartozó hatósági döntések tekintetében a fellebbezés elbírálására jogosult szerv:

Megnevezés: Rum Község Önkormányzatának Képviselő-testülete
Cím: 9766 Rum, Béke u. 22.
Postacím: 9766 Rum, Béke u. 22.
Tel.: +3694/579-018
E-mail: rum@savaria.hu
Honlap: www.rumkozseg.hu


Frissítés: A változásokat követően azonnal
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával

1.7. Költségvetési szervek

A közfeladatot ellátó szerv által alapított költségvetési szerv neve, székhelye, a költségvetési szervet alapító jogszabály megjelölése, illetve az azt alapító határozat, a költségvetési szerv alapító okirata, működési engedélye, a szerv vezetője, honlapjának elérhetősége.

Név: Rumi Játékvár Óvoda és Mini Bölcsőde
Székhely: 9766 Rum, Kossuth L. u. 2.
Vezető: Varga Lászlóné főigazgató

Tel.: +3630/497-4894
Postacím: 9766 Rum, Kossuth L. u. 2.
E-mail: rumiovoda@gmail.com
Honlap: https://www.rumiovoda.hu/

Kapcsolódó dokumentumok:
SZMSZ
Házirend
Pedagógiai Program
Különös közzétételi lista

Frissítés: A változásokat követően azonnal
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával

II. Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok

2.1. A szerv alaptevékenysége, feladat- és hatásköre

A közfeladatot ellátó szerv feladatát, hatáskörét és alaptevékenységét meghatározó, a szervre vonatkozó alapvető jogszabályok, közjogi szervezetszabályozó eszközök, valamint a szervezeti és működési szabályzat vagy ügyrend az adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzat hatályos és teljes szövege, és az azt tartalmazó önálló dokumentumok. A helyi önkormányzat önként vállalt feladatainak felsorolása és részletes leírása. A feladatokat helyi nemzetiségi önkormányzatok esetén az adott nemzetiség nyelvén is meg kell jelentetni.

Az alaptevékenységét, feladat- és hatáskörét szabályozó főbb jogszabályok:

  • Magyarország alaptörvénye
  • A helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény
  • Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény
  • Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény
  • Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Kormányrendelet
  • Az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I.11.) Kormányrendelet
  • Rum Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (X.20.) önkormányzati rendelet

Szervezeti és működési szabályzat, adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzat, a helyi önkormányzat önként vállalt feladatai:

SZMSZ KÖH
Önkormányzati SZMSZ
Adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzat

Frissítés: A változásokat követően azonnal
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával

2.2. A hatósági ügyek intézésének rendjével kapcsolatos adatok

Hivatali ügyintézés

Adóügyek

Adó- és értékbizonyítvány
Az adóhatóság kérelemre, törvényben előírt esetekben az illetékességi területén fekvő ingatlan fekvéséről, értékéről és adójáról adó- és értékbizonyítványt állít ki, amely tartalmazza az ingatlan és az ingatlanszerzők (tulajdonosok) adatait, az érték megállapításánál figyelembe vett tényezőket, továbbá az ingatlannak az adott időpontban fennálló forgalmi értékét.
Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője
Az ügyintézés kezdeményezhető: Személyesen az illetékes ügyintézőnél, vagy postai úton ajánlott levélben, e-ügyintézés
Ügyintézési határidő 8 nap

Adóbevallás iparűzési adóról
Az adózónak az iparűzési adóról az adóévet követő év május 31-ig kell bevallást tennie az önkormányzati adóhatósághoz az erre a célra rendszeresített nyomtatványon. Naptári évtől eltérő üzleti évet választó adózó adóbevallását az adóév utolsó napját követő 150. napig nyújtja be.
Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője
Az ügyintézés kezdeményezhető: cégkapu
Ügyintézési határidő 30 nap

Adóigazolások
Az adózó kérelmére az adóhatóság a fennálló adótartozásról hatósági igazolást állít ki.
Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője
Az ügyintézés kezdeményezhető: Személyesen az illetékes ügyintézőnél, vagy postai úton ajánlott levélben, e- ügyintézés
Ügyintézési határidő 6 nap

Adóügyi kérelem - befizetéssel kapcsolatos kérelmek
Az adózó írásbeli kérelmére az adóhatóság a számlájára tévesen befizetett összeget, vagy túlfizetést visszautalja, vagy más adótartozásra számolja el, a téves számlára fizetett összeget a megfelelő számlára átutalja, illetve egyenlegértesítőt állít ki.
Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője
Az ügyintézés kezdeményezhető: Személyesen az illetékes ügyintézőnél, vagy postai úton ajánlott levélben, e-ügyintézés
Ügyintézési határidő 30 nap

Adóügyi kérelem - fizetéskönnyítési kérelem
Az adózó kérelmére az adóhatóság a törvényben meghatározott feltételek fennállása esetén az adótartozásra részletfizetést vagy fizetési halasztást engedélyezhet.
Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője
Az ügyintézés kezdeményezhető: Személyesen az illetékes ügyintézőnél, vagy postai úton ajánlott levélben
Ügyintézési határidő 30 nap

Adóügyi kérelem - méltányossági kérelem
Az adózó kérelmére az adóhatóság a törvényben meghatározott feltételek fennállása esetén az adótartozást mérsékelheti, vagy elengedheti.
Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője
Az ügyintézés kezdeményezhető: Személyesen az illetékes ügyintézőnél, vagy postai úton ajánlott levélben
Ügyintézési határidő 30 nap

Iparűzési adó - Adóbevallás iparűzési adóról
Az adózónak az iparűzési adóról az adóévet követő év május 31-ig kell bevallást tennie az önkormányzati adóhatósághoz az erre a célra rendszeresített nyomtatványon. Naptári évtől eltérő üzleti évet választó adózó adóbevallását az adóév utolsó napját követő 150. napig nyújtja be.
Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője
Az ügyintézés kezdeményezhető: cégkapu
Ügyintézési határidő 30 nap

Iparűzési adó - Bejelentkezés iparűzési adó hatálya alá
Állandó jellegű iparűzési tevékenységet a tevékenység megkezdését követő 15 napon belül, ideiglenes, alkalmi jelleg esetén a tevékenység megkezdésekor kell az adózónak vagy képviselőjének bejelentenie az önkormányzati adóhatóságnál az erre a célra rendszeresített nyomtatványon.
Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője
Az ügyintézés kezdeményezhető: cégkapu
Ügyintézési határidő 30 nap

Iparűzési adó - Változás bejelentés iparűzési adóban
Az adózónak az iparűzési adókötelezettségét érintő változást, adóköteles tevékenységének megszűnését annak bekövetkeztétől számított 15 napon belül be kell jelentenie az önkormányzati adóhatóságnál.
Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője
Az ügyintézés kezdeményezhető: cégkapu
Ügyintézési határidő 30 nap

Talajterhelési díj - bevallás
A kibocsátó a díjfizetési kötelezettségéről évente a tárgyévet követő év március 31-ig tesz bevallást az önkormányzati adóhatóságnál.
Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője
Az ügyintézés kezdeményezhető: Személyesen az illetékes ügyintézőnél, vagy postai úton ajánlott levélben
Ügyintézési határidő 30 nap

Talajterhelési díj - önellenőrzés
A kibocsátó a díjfizetési kötelezettségéről benyújtott bevallását helyesbítheti. A helyesbített díjalapot, díjat a helyesbítéstől számított 15 napon belül kell bevallani az önkormányzati adóhatósághoz.
Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője
Az ügyintézés kezdeményezhető: Személyesen az illetékes ügyintézőnél, vagy postai úton ajánlott levélben
Ügyintézési határidő 30 nap

Termőföld bérbeadása - bevallás
A termőföld bérbeadásából származó jövedelem bevallását a magánszemély adózó a jövedelem megszerzésének évét követő év március 20-ig teljesíti. A kifizető a levont adóról az adóbevallását az önkormányzati adóhatósághoz az adóévet követő év február 25-ig nyújtja be.
Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője
Az ügyintézés kezdeményezhető: Személyesen az illetékes ügyintézőnél, vagy postai úton ajánlott levélben
Ügyintézési határidő 30 nap

Anyakönyvi ügyek

Anyakönyvi kivonatok, hatósági bizonyítványok kiállítása
Anyakönyvi kivonatok, hatósági bizonyítványok kiállítása, anyakönyvi adatok egyeztetése EAK rendszeren keresztül folyamatosan.
Igénylő, kötelezett: kérelemre és hivatalból
Ügyintézés kezdeményezhető: ügyfél anyakönyvi kivonat és hatósági bizonyítvány kiállításánál szóbeli kérelemre, vagy írásban vagy formanyomtatványon
Ügyintézési határidő azonnal vagy kivonat 8 nap, hatósági bizonyítvány 5 nap

Kapcsolódó dokumentumok, nyomtatványok, kitöltési útmutatók, személyes nyilatkozatok, írásbeli kérelem, meghatalmazás

Szükséges iratok: személyazonosító okmányok, állampolgársági bizonyítvány, családi állapot igazolás, személyes nyilatkozat, kérelem, meghatalmazás

Családjogi helyzet rendezése
Apai elismeréssel (születendő és megszületett gyermekre), apaság, anyaság megállapítása, megdöntése bírói végzés alapján, örökbefogadás
Családjogi helyzet rendezése, adatszolgáltatás, nyilvántartások vezetése.
Igénylő, kötelezett: ügyfél, hatóságok
Ügyintézés kezdeményezhető: hivatalból és kérelemre
Ügyintézési határidő anyakönyvi kivonat kiállítása azonnal, 5 vagy 8 munkanap, illetve 21 nap

Szükséges iratok: érvényes személyazonosító okmány, lakcímkártya, családi állapot igazolás, meghatalmazás, apai elismerő nyilatkozat, jogerős bírói ítélet, jogerős gyámhatósági határozat (örökbefogadásról) szakorvosi igazolás.

Névváltoztatási eljárás
Névváltoztatási eljárás, házassági név módosítási eljárás
Születési név, családi név, utónév változtatása, házassági név módosítása.

Szükséges iratok: személyazonosító okmány, anyakönyvi kivonatok, hozzájáruló nyilatkozat, ügygondnok hozzájárulása (kiskorú, apa ismeretlen helyen tartózkodik), családjogi helyzet rendezéséről szóló okirat (apai elismerés, bírói ítélet)

A személyek feladatai: Az ügyfél személyesen anyakönyvvezető előtt kezdeményezi az eljárást. Házassági név módosítás anyakönyvvezető hatásköre, jegyzőkönyvet vesz fel, kiállítja az új házassági anyakönyvi kivonatot, tájékoztatja az ügyfelet a személyi okmányok cseréjéről. Meghatalmazással nem intézhető!

Születési, családi és utónév változtatás esetén az anyakönyvvezető formanyomtatvány kitöltése után a névváltoztatási iratokat a becsatolt mellékletekkel és illetékkel felterjeszti a Budapest Főváros Kormányhivatala Anyakönyvi Főosztályának. Anyakönyvi alapbejegyzéseknél adatváltozás átvezetése a névváltoztatás engedélyezése után.

Születés, házasságkötés, haláleset anyakönyvezése, rögzítése
Születés, házasságkötés, haláleset anyakönyvezése, rögzítése.
Születés anyakönyvezése, családjogi helyzet rendezése, adatszolgáltatás, nyilvántartások vezetése.
Igénylő, kötelezett: ügyfél, hatóságok
Ügyintézés kezdeményezhető: hivatalból és kérelemre
Ügyintézési határidő anyakönyvi kivonat kiállítása azonnal, 5 vagy 8 nap

Szükséges iratok: érvényes személyazonosító igazolvány+ lakcímkártya, vagy érvényes útlevél + lakcímkártya, 1 évnél nem régebbi állampolgársági bizonyítvány, anyakönyvi kivonatok, családi állapot igazolás, személyes nyilatkozat, állampolgársági bizonyítvány, tanúsítvány

A személyek feladatai: Születés, házasság, haláleset anyakönyvezési eljárása. Válás, házassági névmódosítás,(születési családi és utónév) névváltoztatás, külföldi állampolgár házasságkötése, állampolgársági ügyek, anyakönyvi kivonat kiállítás, adatszolgáltatás, adategyeztetés, alapbejegyzés kijavítása hivatalból vagy kérelemre

Birtokvédelem

Szomszédos birtokok tulajdonosai, használói közötti, a birtoklás folyamán 1 éven belül felmerülő vitás ügyek rendezése.
Ügyintézési határidő: 15 nap

Szükséges iratok: kérelem eggyel több példányban, mint amennyi féllel szemben a birtokvédelmet kérő a birtokvédelmet kéri + csatolni kell a bizonyítékok igazolására szolgáló dokumentumokat

A személyek feladatai: tárgyalás tartása, esetlegesen helyszíni szemle tartása

Egészségügyi, Kulturális és Koordinációs ügyek

Civil rendezvények támogatása
Civil szervezetek támogatása
Egészségüggyel kapcsolatos tájékoztatás
Helyi esélyegyenlőséggel kapcsolatos feladatok
Intézmények alapító okirataival kapcsolatos ügyintézések
Képviselő-testületi, bizottsági döntések előkészítése
Közművelődési érdekeltségnövelő pályázat
Önkormányzati kitüntetések

Elektronikusan indítható peres ügyek

Birtokvédelem és közigazgatási per

A polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény (Pp.) rendelkezései értelmében a jogi képviselővel eljáró fél, gazdálkodó szervezet, valamint a közigazgatási szerv köteles elektronikus úton kapcsolatot tartani a polgári perben a bírósággal. E jogalanyok a keresetlevelet elektronikus úton, űrlap benyújtás támogatási szolgáltatás (ÁNYK) igénybevételével kötelesek benyújtani.

A közigazgatási perekben, illetve a jegyző birtokvédelmi ügyben hozott határozatának megváltoztatása iránti perekben a jogi képviselővel eljáró fél és a belföldi székhelyű gazdálkodó szervezet számára szintén kötelező az elektronikus kapcsolattartás 2016. július 1-től.

Ezekben a perekben a keresetlevelet elektronikus úton az elsőfokú közigazgatási határozatot hozó szervnél, illetve a birtokvédelmi határozatot hozó jegyzőhöz kell benyújtani. Ennek lehetővé tétele érdekében minden érintett szervezetnek saját elektronikus ÁNYK űrlapot kell készítenie és közzétennie honlapján, amelyhez az OBH által adott elektronikus nyomtatvány (közigazgatási perekben a K01, birtokvédelmi perekben a P26 jelzésű) szolgál mintaként.

A fentiek szerint elkészített saját űrlapok a Kapcsolódó dokumentumok alatt érhetőek el. Kérjük, hogy a közigazgatási peres ügyekben és a birtokvédelmi határozatok megváltoztatása iránti ügyekben a csatolt űrlapokat szíveskedjenek letölteni és alkalmazni!

A keresetlevelet a benyújtástól számított harminc napon belül kell az ügy irataival együtt a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bírósághoz továbbítani. Többfokú közigazgatási eljárásban hozott cselekmény esetében az elsőfokon eljárt közigazgatási szerv a keresetlevelet a benyújtástól számított tizenöt napon belül az ügy irataival együtt felterjeszti a másodfokon eljárt közigazgatási szervhez, amely azokat a benyújtástól számított harminc napon belül továbbítja a bírósághoz. A járási (fővárosi kerületi) hivatal eljárásában hozott cselekmény esetében a járási (fővárosi kerületi) hivatal a keresetlevelet a benyújtástól számított tizenöt napon belül az ügy irataival együtt felterjeszti a fővárosi és vármegyei kormányhivatalhoz, amely azokat a benyújtástól számított harminc napon belül továbbítja a bírósághoz.
Ha a keresetlevél azonnali jogvédelem iránti kérelmet is tartalmaz, a keresetlevelet a benyújtástól számított öt, többfokú közigazgatási eljárásban hozott cselekmény, illetve a járási (fővárosi kerületi) hivatal eljárása esetén – a benyújtástól számított három napon belüli felterjesztést követően – nyolc napon belül kell az ügy irataival együtt a bírósághoz továbbítani.
 

Fellebbezés elbírálására jogosult szervek

A jegyzői hatáskörbe tartozó hatósági döntések tekintetében a fellebbezés elbírálására jogosult szerv:

Megnevezés: Vas Vármegyei Kormányhivatal
Cím: 9700 Szombathely, Berzsenyi Dániel tér 1.
Postacím: 9700 Szombathely, Berzsenyi Dániel tér 1.
Tel.: +3694/517-117
Fax: +3694/517-105
Szervezet vezetője:  A Vas Vármegyei Kormányhivatalt Vámos Zoltán főispán vezeti.
A hivatalszervezetet Dr. Orbán István főigazgató irányítja. A főigazgató általános helyettese Popovicsné dr. Tisza Edit igazgató


 
E-mail: hivatal@vas.gov.hu
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/vas


A polgármesteri hatáskörbe tartozó hatósági döntések tekintetében a fellebbezés elbírálására jogosult szerv:

Megnevezés: Rum Község Önkormányzatának Képviselő-testülete
Cím: 9766 Rum, Béke u. 22.
Postacím: 9766 Rum, Béke u. 22.
Tel.: +3694/579-018
E-mail: rum@savaria.hu
Honlap: www.rumkozseg.hu

 

(Főépítészi ügyek) eseti jelleggel

Helyi védelemmel kapcsolatos ügyek intézése
Településképi bejelentési eljárás
Településképi véleményezési eljárás
Településrendezési feladatok

Földhaszonbérlet, állattartás

Földhaszonbérleti szerződések, állattartási ügyek, vadkár, növényvédelmi feladatok
Földhaszonbérleti szerződések előkészítése és az azzal kapcsolatos feladatok ellátása, állattartással és állatvédelemmel kapcsolatos ügyintézés, növényvédelmi feladatok ellátása, nyilvántartások vezetése
Igénylő, kötelezett: bejelentésre vagy hivatalból
Ügyintézési határidő 21 nap

Szükséges iratok: beadvány

Hagyatéki ügyek

Hagyatéki, póthagyatéki eljárás
Az örökhagyó halálát követően a hagyatéki vagyon leltározása, örökösök megállapítása, közjegyzői hagyatékátadó eljárás előkészítése
Igénylő, kötelezett: örökhagyó házastársa, gyermeke, öröklésben érdekelt
Ügyintézés kezdeményezhető hivatalból, illetve örökösök által
Ügyintézési határidő 30 nap

Szükséges iratok: halotti anyakönyvi kivonat, hagyatékban szerepelő ingatlan adatai, gépjármű forgalmi engedélye, számlakivonatok

A személyek feladatai: leltár felvétele, közjegyzői eljárás előkészítése

Hirdetmény ügyek

Adás-vételi szerződések, haszonbérleti szerződések hirdetményeivel kapcsolatos feladatok
Adás-vételi szerződések, haszonbérleti szerződések hirdetményeinek kifüggesztése, hirdetmények kifüggesztése, levétele, záradékolása, kormányzati portálra történő felvitel és az érintettek kifüggesztéssel kapcsolatos tájékoztatása

Ügyintézési határidő adás-vételi szerződés esetében 30 nap, haszonbérleti szerződések esetében 15 nap a kifüggesztés időtartama, kamarai állásfoglalás kifüggesztésének időtartama 5 nap

Kereskedelmi ügyek

Közterülethasználati engedélyek kiadása (kereskedelmi és rendezvény célú)
Kereskedelmi tevékenységgel összefüggő, valamint kereskedelmi, és rendezvény célú közterület-használat engedélyezése
Igénylő, kötelezett: közterület használója
digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény alapján elektronikus ügyintézésre kötelezett szerv, személy kizárólag elektronikus úton nyújthat be beadványt
Ügyintézési határidő 8 nap, 60 nap

Működési engedély
Kereskedelmi tevékenységek, illetve szálláshely-szolgáltatási tevékenységek bejelentésének nyilvántartásba vétele, működési engedélyek kiadása
Működési engedély, kereskedelmi tevékenység, illetve szálláshely-szolgáltatási tevékenység bejelentése esetén nyilvántartásba vétel.
Bejelentés
Változás bejelentés
Ügyintézési határidő 8, 25 nap

Telepengedélyezési eljárás, hatósági ellenőrzés
Telepengedélyezési eljárás, bejelentésköteles ipari tevékenység nyilvántartásba vétele, telephelyek ellenőrzése. Ipari telephelyek nyilvántartásba vétele, engedélyezése, helyszíni szemle összehívása, telepengedély kiadása.
Igénylő, kötelezett: tevékenységet végző egyéni vállalkozó, társas vállalkozás
Ügyintézés kezdeményezhető: ügyintézőnél
Bejelentés-köteles tevékenységek
Telepengedély-köteles tevékenységek
kapcsolódó nyomtatványok

Szükséges iratok: telep helyszínrajza, használat jogcímét igazoló dokumentum (tulajdoni lap kivételével) pl. bérleti szerződés, közös tulajdon esetén tulajdonostársak, haszonélvezet esetén haszonélvező hozzájáruló nyilatkozata, aláírási címpéldány, egyéni vállalkozó esetén vállalkozói igazolás vagy igazolvány

Kommunális ügyek

Fakivágások
Magánszemélyek és jogi személyek kérelmére közterületen lévő jegyzői hatáskörbe utalt fakivágások engedélyezése.
kapcsolódó nyomtatványok

Környezetvédelem

Köztemetők fenntartása

Közterület-használathoz kezelői hozzájárulás 
(vendéglátó előkert, árusítás, rendezvény)
A közterület használata esetén a közterület kezelőjétől kezelői hozzájárulás szükséges.

Közterület-használati kérelmek (építőanyag-tárolás, reklámtábla elhelyezése, taxi)

Köztisztasági feladatok
A településen a kommunális, illetve szelektív hulladékgyűjtést a Zalaispa Zrt. végzi.

A települési folyékony hulladék gyűjtését, szállítását és ártalommentes elhelyezését pályázat alapján Szabó Norbert e.v. végzi. A közszolgáltatást a szennyvízhálózatra rá nem kötött ingatlanokon látja el.

Közút nem közlekedési célú igénybevételére adott hozzájárulás
Más hatóságok hatáskörébe tartozó engedélyezési eljárások során a önkormányzati hatáskörbe utalt útkezelői feladatok, véleményezések. Nyomvonalas létesítményekkel kapcsolatos műszaki átadásokon való részvétel. Közterület-bontás engedélyezése, ezzel kapcsolatos hatósági ellenőrzés. Közút, közpark és közterület alatt létesítmény elhelyezésének, ill. megszűntetésének engedélyezése. Tiltott jel, jelzés eltávolítása. Közlekedési hatósági eljárás kezdeményezése hozzájárulás nélkül vagy attól eltérő igénybevétel esetén. Útkezelői hozzájárulás kiadása útcsatlakozás létesítéséhez, átépítéséhez, megszűntetéséhez. Útcsatlakozás, építmény felújítására, korszerűsítésére felszólítás. Felszólítás a forgalom biztonságát veszélyeztető magatartástól való tartózkodásra. Eljárás a közút nem közlekedési célú igénybevételével kapcsolatban. Közigazgatási határon belüli szállítás esetén veszélyes árut szállító jármű útvonalának kijelölése. Útlezárás vagy forgalomkorlátozás, úton folyó munka vagy egyéb ok miatt szükség esetén terelőútvonal kijelölése. Közút állapotának, közúti jelzések épségének ellenőrzése.
kapcsolódó nyomtatványok

Közvilágítás
A közvilágítással kapcsolatos üzemeltetési feladatokat koordinálása, hibabejelentések ügyintézése

Talajvízkút létesítés, fennmaradás és üzemeltetés, megszüntetés engedélyezése
A települési önkormányzat jegyzőjének engedélye szükséges:
a) olyan kút létesítéséhez, üzemeltetéséhez, fennmaradásához és megszüntetéséhez, amely a következő feltételeket együttesen teljesíti:
aa) a vízbázisok, a távlati vízbázisok, valamint az ivóvízellátást szolgáló vízilétesítmények védelméről szóló kormányrendelet szerint kijelölt, kijelölés alatt álló, illetve előzetesen lehatárolt belső, külső és hidrogeológiai védőidom, védőterület, valamint karszt- vagy rétegvízkészlet igénybevétele, érintése nélkül, és legfeljebb 500 m3/év vízigénybevétellel kizárólag talajvízkészlet vagy parti szűrésű vízkészlet felhasználásával üzemel,
ab) épülettel vagy annak építésére jogosító hatósági határozattal, egyszerű bejelentéssel rendelkező ingatlanon van, és magánszemélyek részéről a házi ivóvízigény vagy a háztartási igények kielégítését szolgálja, és
ac) nem gazdasági célú vízigény.

A talajvízkút engedélyezésének feltétele:
a) a kitermelt víz használata során keletkező szennyvíznek a környezetet nem veszélyeztető módon való elhelyezése,
b) a vizek hasznosítását, védelmét és kártételeinek elhárítását szolgáló tevékenységekre és létesítményekre vonatkozó általános szabályokról szóló kormányrendelet szerinti követelmények maradéktalan teljesítése, valamint
c) a fúrt kút fennmaradásának engedélyezése esetén annak megállapítása, hogy a kút a fent felsorolt pontok hatálya alá tartozik, és az nem veszélyezteti a vízkészletek védelméhez fűződő érdekeket.

kapcsolódó nyomtatványok

Út-híd fenntartási, üzemeltetési feladatok
Megrongálódott közút haladéktalan kijavítása, veszély elhárítása, figyelmeztetés a veszélyre. Közút állapotának, közúti jelzések épségének ellenőrzése. Lakossági panaszok kivizsgálása. Közút állapotának, közúti jelzések épségének ellenőrzése. Gondoskodik a közút tisztántartásáról, a hó-eltakarításáról, síkosság elleni védekezésről. Vasúti kiépített átkelőhelyhez, gyalogos-átkelőhöz járda, gyalogút kiépítése, buszöböl kiépítése, Gondoskodik a helyi közúthálózat fejlesztéséről. Kártérítés közútkezelői kötelezettség megszegésével okozott kárért. Közúti területek kaszáltatási munkáinak irányítása.

Köznevelési ügyek

Kötelező részvétel az óvodai nevelésben.
Általános esetben, a gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a harmadik életévét betölti, a nevelési év kezdő napjától legalább napi négy órát köteles óvodai nevelésben részt venni.

Óvodákban biztosított egyéb szolgáltatások
Az óvoda által szervezett, a pedagógiai programhoz nem kapcsolódó egyes szolgáltatások térítési díj megfizetése mellett vehetők igénybe.

Rendezvény ügyek

Házasságkötés, állampolgársági eskü, községi ünnepi rendezvények biztosítása

Rendezvénytartási engedélyezés

Rendezvénytartási engedélyezési eljárás
Rendezvénytartási eljárás lefolytatása, rendezvények nyilvántartásba vétele, rendezvények ellenőrzése
Igénylő, kötelezett: rendezvényeknek helyt adó ingatlan tulajdonosa, üzemeltetője, szabadtéri rendezvény esetén a rendezvény szervezője
Ügyintézési határidő 20 nap

Szükséges iratok: építmény használatának jogcímét igazoló dokumentum, jogi személy esetén aláírási címpéldány, biztonsági terv, tűzvédelmi szabályzat, építészeti dokumentáció két példányban, tervezői nyilatkozat

Szociális ügyek

A gyógyszer- és gyógyászati segédeszköz kiadások viseléséhez nyújtott rendszeres települési támogatás

Köztemetés
A haláleset helye szerint illetékes települési önkormányzat polgármesterének kell gondoskodnia az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik. A temetés összegét az önkormányzat hagyatéki teherként bejelenti, vagy az eltemettetésre köteles személyt a köztemetés költségeinek megtérítésére kötelezi.

Lakhatáshoz kapcsolódó kiadások viseléséhez nyújtott rendszeres települési támogatás
A lakhatási kiadásokhoz biztosított támogatás a szociálisan rászorult személyek részére nyújtható, lakhatást segítő ellátás.

Rendkívüli települési támogatás - Átmeneti támogatás   
Létfenntartási gondok esetén átmeneti támogatás nyújtható.

Rendkívüli települési támogatás - Rendkívüli szociális krízishelyzetre tekintettel nyújtott támogatás

kapcsolódó nyomtatványok

Rendkívüli települési támogatás - Temetési támogatás

kapcsolódó nyomtatványok

Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez temetési támogatás adható.

Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény
A települési önkormányzat jegyzője megállapítja a gyermek rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultságát, amennyiben a gyermeket gondozó családban az egy főre jutó havi jövedelem összege nem haladja meg

a) a szociális vetítési alap összegének a 245%-át (jelenleg: 69.825 Ft), ha
aa) a gyermeket egyedülálló szülő vagy más törvényes képviselő gondozza,
ab) a gyermek tartósan beteg, illetve súlyosan fogyatékos vagy
ac) a nagykorúvá vált gyermek megfelel a 20. § (2) bekezdésében foglalt feltételeknek;

b) a szociális vetítési alap összegének 225%-át (jelenleg: 64.125 Ft) az a) pont alá nem tartozó esetben, feltéve, hogy a vagyoni helyzet vizsgálata során az egy főre jutó vagyon értéke nem haladja meg külön-külön vagy együttesen az 1997. évi XXXI. törvény 19. § (7) bekezdésben meghatározott értéket (570.000 Ft-ot, illetve 1.995.000 Ft-ot).

A rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult gyermek után a gyermek családbafogadó gyámjául kirendelt hozzátartozó kiegészítő pénzbeli ellátásra jogosult, ha a gyermek tartására köteles, és nyugellátásban, korhatár előtti ellátásban, szolgálati járandóságban, táncművészeti életjáradékban, átmeneti bányászjáradékban, megváltozott munkaképességű személyek ellátásaiban, időskorúak járadékában vagy olyan egyéb ellátásban részesül, amely a nyugellátások és egyes más ellátások emeléséről szóló kormányrendelet hatálya alá tartozik. A kiegészítő pénzbeli ellátás havi összege - gyermekenként - a szociális vetítési alap összegének 22 százaléka (jelenleg: 6.270 Ft).

kapcsolódó nyomtatványok

Általános célú elektronikus kéreleműrlap szolgáltatás (2018. január 1-től)

Az e-Papír szolgáltatás segítségével az ügyfél a beadványát elektronikus úton nyújthatja be a Hivatal részére.

A szolgáltatás eléréséhez magánszemélyeknek "ügyfélkapu", vállalkozásoknak "cégkapu" regisztráció szükséges.

E-ügyintézéssel összefüggő jogszabályok:
- az önkormányzati ASP rendszerről szóló 257/2016. (VIII. 31.) Kormányrendelet 
- a bizalmi szolgáltatásokra és ezek szolgáltatóira vonatkozó részletes követelményekről szóló 24/2016. (VI. 30.) BM rendelet
- egyes, az elektronikus ügyintézéshez kapcsolódó szervezetek kijelöléséről szóló 84/2012. (IV. 21.) Kormányrendelet
- az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Kormányrendelet
a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény
- az elektronikus ügyintézési szolgáltatások nyújtására felhasználható elektronikus aláíráshoz és bélyegzőhöz kapcsolódó követelményekről szóló 137/2016. (VI. 13.) Kormányrendelet 

Önkormányzati adóhatósághoz fizetendő adók bankszámlaszámai

Eljárási illeték/költség megfizetéséhez szükséges bankszámlaszámok:
Illeték beszedési számla: 72700222-13470001

Önkormányzati adóhatósághoz fizetendő adók bankszámlaszámai: 

Építményadó:

72700222-12440001

Telekadó:

72700222-12510001

Magánszemélyek kommunális adója:

72700222-12820001

Idegenforgalmi adó tartózkodás után

72700222-30231964

Iparűzési adó:

72700222-13540001

Termőföld bérbeadásából származó bevételek:

72700222-18660001

Késedelmi pótlék számla:

72700222-13780001

Bírság beszedési számla:

72700222-13610001

Egyéb bevételek számla:

72700222-18800001

Idegen bevételek számla:

72700222-14400001

Talajterhelési díj számla:

72700222-30195116

Előrehozott adó:

59500832-16454680

   

Egyéb bankszámlaszámok:
Rum Község Önkormányzata költségvetési bankszámlaszáma: 72700222-10009000

E-Adó

Az adóügyek ügyintézésére gazdálkodó szervezetek esetén kizárólag cégkapu használatával van lehetőség.

A vállalkozási tevékenységet nem folytató természetes személyek továbbra is szabadon határozhatják meg, hogy papír alapon, illetve elektronikusan intézik-e adóügyeiket.

Az adóhatóság által alkalmazott hatályos jogszabályok (törvények, rendeletek):
- A helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény
- A gépjárműadóról szóló 1991. évi LXXXII. törvény
- Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény
- Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény
- Az adóhatóság által foganatosítandó végrehajtási eljárásokról szóló 2017. évi CLIII. törvény
- Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény
- Az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017.(XII.28.) Korm.rendelet
- A jövedéki adóról szóló 2016. évi LXVIII. törvény
- Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény
- A bírósági végrehajtásról szóló 1994. évi LIII. törvény
- A csődeljárásról és a felszámolási eljárásról szóló 1991. évi XLIX. törvény
- A cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény
- A környezetterhelési díjról szóló 2003. évi LXXXIX. törvény

Frissítés: A változásokat követően azonnal
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával

2.3. Közszolgáltatások

A közfeladatot ellátó szerv által nyújtott vagy költségvetéséből finanszírozott közszolgáltatások megnevezése, tartalmának leírása, díjának és az abból adott kedvezmények mértéke, az igénybevételének rendjére vonatkozó tájékoztatás. Amennyiben hosszabb terjedelműek, a tájékoztatásokat önálló dokumentumban, azok, valamint az igénybevételhez használt formanyomtatványok elérhetőségének biztosításával.

Nem releváns

Frissítés: A változásokat követően azonnal
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával

2.4. A szerv nyilvántartásai

A közfeladatot ellátó szerv által saját fenntartású adatbázisok, illetve nyilvántartások leíró (név, formátum, az adatkezelés célja, jogalapja, időtartama, az érintettek köre, az adatok forrása, kérdőíves adatfelvétel esetén a kitöltetlen kérdőív) jegyzéke. Az általános közzétételi listában csak az adatokat tartalmazó jegyzéket kell közzétenni, azonban a közadatkereső felé történő adatszolgáltatás során minden egyes adatbázisról, illetve nyilvántartásról külön leíró adatot kell készíteni az Adatbázisokat meghatározó séma alapján.
A közfeladatot ellátó szerv által – alaptevékenysége keretében – gyűjtött és feldolgozott adatok fajtái, az adatokhoz való hozzáférés módja és az adatokról való másolatkészítés költségei.

Hatósági nyilvántartások

Frissítés: A változásokat követően azonnal
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával

2.5. Nyilvános kiadványok

A közfeladatot ellátó szerv nyilvános kiadványainak címe, témájának leírása, a hozzáférés módja, fizetendő költségtérítés mértéke vagy az ingyenesség ténye. Amennyiben a honlapról a kiadvány letölthető, a kiadvány elérhetőségének biztosításával.

Nem releváns

Frissítés: Negyedévente
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával

2.6. Döntéshozatal, ülések

A testületi szerv döntései előkészítésének rendje: Rum Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (X.20.) önkormányzati rendeletének 5.§-a szabályozza. 

A testületi szerv döntéseiben való állampolgári közreműködés (véleményezés) módja (erre szolgáló postai, illetve elektronikus levélcím): Rum Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (X.20.) önkormányzati rendeletének 4.§-a szabályozza. 
Postacím: 9766 Rum, Béke u. 22.
E-mail: rum@savaria.hu

A szerv döntéshozatalának eljárási szabályai: Rum Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2014. (X.20.) önkormányzati rendeletének 8-10.§-a szabályozza. 
 

A testületi szerv üléseinek helye
Meghívók

A testületi szerv megtartott üléseinek ideje, (év, hó, nap, óra megjelöléssel) valamint nyilvánossága, üléseinek jegyzőkönyvei, illetve összefoglalói (Az ülés jegyzőkönyve, illetve összefoglalója elérhetőségének biztosításával):
Jegyzőkönyvek

A testületi szerv tervezett üléseinek ideje (év, hó, nap, óra megjelöléssel), valamint nyilvánossága, látogathatóságának rendje, napirendje ülésenkénti bontásban:
Meghívók

A testületi szerv döntéseinek felsorolása ülésenkénti bontásban; a döntések elérhetőségének biztosításával:
Határozatok
Rendeletek

Frissítés: A változásokat követően azonnal
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával

2.7. A szerv döntései, koncepciók, tervezetek, javaslatok

Határozatok

Rendeletek

Előterjesztések

2.8. Pályázatok

Pályázatok
Frissítés: Folyamatosan
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával

2.9. Hirdetmények

Hirdetmények, közlemények

Frissítés: Folyamatosan
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával

2.10. Közérdekű adatok igénylése

A közérdekű adatok megismerésére irányuló igények intézésének rendje,az illetékes szervezeti egység neve,  szervezeti egység elérhetősége (postacíme, földrajzi helye, telefonszáma, telefaxszáma, elektronikus levélcíme), valamint az adatvédelmi felelős vagy az információs jogokkal foglalkozó személy neve. A közérdekű adatokkal kapcsolatos kötelező statisztikai adatszolgáltatás adott szervre vonatkozó adatai. A közfeladatot ellátó szerv kezelésében lévő közérdekű adatok felhasználására, hasznosítására vonatkozó általános szerződési feltételek. Azon közérdekű adatok hasznosítására irányuló szerződések listája, amelyekben a közfeladatot ellátó szerv az egyik szerződő fél.

A közérdekű adatok megismerésére irányuló igények intézésének rendje 

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Info. törvény) 28. §-a alapján a közérdekű adat és a közérdekből nyilvános adat megismerésére igényt lehet benyújtani a Vasszécsenyi Közös Önkormányzati Hivatalnál (9763 Vasszécseny, Petőfi S. u. 11.).

A közérdekű adat megismerése iránti igényt szóban, írásban vagy elektronikus úton lehet jelezni. Az adatigénylésnek a Hivatal legfeljebb 15 napon belül eleget tesz.

Az igény teljesítésének megtagadásáról, annak indokaival, valamint az igénylőt e törvény alapján megillető jogorvoslati lehetőségekről való tájékoztatással együtt, az igény beérkezését követő 15 napon belül írásban vagy – ha az igényben elektronikus levelezési címét közölte – elektronikus levélben értesíteni kell az igénylőt. Az igény elutasítása esetén az igénylő bírósághoz fordulhat.
 

A közérdekű adatok megismerésére irányuló igények intézésre az illetékes szervezeti egység neve, elérhetősége, az információs jogokkal foglalkozó személy neve:
Vasszécsenyi Közös Önkormányzati Hivatal - Keringer Zsolt
(elérhetősége: +3694556038, e-mail: zsolt.keringer@gmail.com)

Frissítés: Negyedévente
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával

2.11. Közzétételi listák

A közfeladatot ellátó szervre vonatkozó különös és egyedi közzétételi lista, a közzétételt elrendelő jogszabály vagy egyéb aktus megnevezésével, elérhetővé tételével.
Közzétételi lista
Frissítés: A változásokat követően azonnal
Megőrzés: Az előző állapot törlendő
 

III. Gazdálkodási adatok

3.1 A működés törvényessége, ellenőrzések

3.1.1. Vizsgálatok, ellenőrzések listája
A közfeladatot ellátó szervnél végzett alaptevékenységgel kapcsolatos – nyilvános megállapításokat tartalmazó – vizsgálatok, ellenőrzések felsorolása

Vizsgálatok, ellenőrzések

Frissítés: Negyedévente
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával

3.1.2. Az Állami Számvevőszék ellenőrzései
Az Állami Számvevőszék ellenőrzéseinek nyilvános megállapításai.

Hivatkozás az ÁSZ honlapján található jelentésre 

Frissítés: Negyedévente
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával

3.1.3. Egyéb ellenőrzések, vizsgálatok
A szervre vonatkozó egyéb ellenőrzések, vizsgálatok nyilvános megállapításai időrendben.

Vizsgálatok, ellenőrzések

Frissítés: Negyedévente
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával

3.1.4. A működés eredményessége, teljesítmény
A közfeladatot ellátó szerv feladatellátásának teljesítményére, kapacitásának jellemzésére, hatékonyságának és teljesítményének mérésére szolgáló mutatók és értékük, időbeli változásuk.

Frissítés: Negyedévente
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával

3.1.5. Működési statisztika
A közfeladatot ellátó szerv tevékenységére vonatkozó, jogszabályon alapuló statisztikai adatgyűjtés eredményei, időbeli változásuk.

Frissítés: Negyedévente
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával

3.2 Költségvetések, beszámolók

3.2.1. Éves költségvetések
A közfeladatot ellátó szerv éves (elemi) költségvetései évenkénti bontásban.

Éves költségvetések:

2024. évi költségvetés

2023. évi költségvetés

Frissítés: A változásokat követően azonnal
Megőrzés: A közzétételt követő 10 évig

3.2.2. Számviteli beszámolók
A közfeladatot ellátó szerv számviteli törvény szerinti beszámolói.

Éves költségvetési beszámolók:

2023. évi beszámoló

Frissítés: A változásokat követően azonnal
Megőrzés: A közzétételt követő 10 évig

3.2.3. A költségvetés végrehajtása
A közfeladatot ellátó szervnek a költségvetés végrehajtásáról – a külön jogszabályban meghatározott módon és gyakorisággal – készített beszámolói.

Zárszámadások:

2023. évi zárszámadás

Frissítés: A változásokat követően azonnal
Megőrzés: A közzétételt követő 10 évig

3.3 Működés

3.3.1. A foglalkoztatottak
A közfeladatot ellátó szervnél foglalkoztatottak létszámára és személyi juttatásaira vonatkozó összesített adatok, illetve a vezetők és a vezető tisztségviselők illetménye, munkabére, és rendszeres juttatásai, valamint költségtérítése összesített összege. Az egyéb alkalmazottaknak nyújtott juttatások fajtája és mértéke összesítve.

Foglalkoztatottak

Frissítés: Negyedévente
Megőrzés: A külön jogszabályban meghatározott ideig, de legalább 1 évig archívumban tartásával

3.3.2. Támogatások
A közfeladatot ellátó szerv költségvetéséből nyújtott, nem normatív, céljellegű, fejlesztési támogatások kedvezményezettjeinek neve, támogatások célja, összege, támogatási program megvalósítási helye támogatásonként és kedvezményezettekként lebontva.

Támogatások

Frissítés: A döntés meghozatalát követő hatvanadik napig
Megőrzés: A közzétételt követő 5 évig

3.3.3. Szerződések
Az államháztartás pénzeszközei felhasználásával, az államháztartáshoz tartozó vagyonnal történő gazdálkodással összefüggő, ötmillió forintot elérő vagy azt meghaladó értékű árubeszerzésre, építési beruházásra, szolgáltatás megrendelésre, vagyonértékesítésre, vagyonhasznosításra, vagyon vagy vagyoni értékű jog átadására, valamint koncesszióba adásra vonatkozó szerződések megnevezése (típusa), tárgya, a szerződést kötő felek neve, a szerződés értéke, határozott időre kötött szerződés esetében annak időtartama, valamint az említett adatok változásai, a nemzetbiztonsági, illetve honvédelmi érdekkel közvetlenül összefüggő beszerzések adatai, és a minősített adatok kivételével A szerződés értéke alatt a szerződés tárgyáért kikötött – általános forgalmi adó nélkül számított – ellenszolgáltatást kell érteni, ingyenes ügylet esetén a vagyon piaci vagy könyv szerinti értéke közül a magasabb összeget kell figyelembe venni. Az időszakonként visszatérő – egy évnél hosszabb időtartamra kötött – szerződéseknél az érték kiszámításakor az ellenszolgáltatás egy évre számított összegét kell alapul venni. Az egy költségvetési évben ugyanazon szerződő féllel kötött azonos tárgyú szerződések értékét egybe kell számítani.

Szerződések

Frissítés: A döntés meghozatalát követő hatvanadik napig.
Megőrzés: A közzétételt követő 5 évig

3.3.4. Koncessziók
A koncesszióról szóló törvényben meghatározott nyilvános adatok (pályázati kiírások, pályázók adatai, az elbírálásról készített emlékeztetők, pályázat eredménye)

Nem releváns

Frissítés: Negyedévente
Megőrzés: A külön jogszabályban meghatározott ideig, de legalább 1 évig archívumban tartásával

3.3.5. Egyéb kifizetések
A közfeladatot ellátó szerv által nem alapfeladatai ellátására (így különösen egyesület támogatására, foglalkoztatottai szakmai és munkavállalói érdek-képviseleti szervei számára, foglalkoztatottjai, ellátottjai oktatási, kulturális, szociális és sporttevékenységet segítő szervezet támogatására, alapítványok által ellátott feladatokkal összefüggő kifizetésre) fordított, ötmillió forintot meghaladó kifizetések címzettjei.

Támogatások

Frissítés: Negyedévente
Megőrzés: A külön jogszabályban meghatározott ideig, de legalább 1 évig archívumban tartásával

3.3.6. Európai Unió által támogatott fejlesztések
Az Európai Unió támogatásával megvalósuló fejlesztések leírása, az azokra vonatkozó szerződések, a dokumentumok, a szerződések, közvetlen elérésének biztosításával.

Európai Unió által támogatott fejlesztések

Frissítés: Negyedévente
Megőrzés: A külön jogszabályban meghatározott ideig, de legalább 1 évig archívumban tartásával

3.3.7. Közbeszerzés
Közbeszerzési információk: éves terv, összegzés az ajánlatok elbírálásáról, a megkötött szerződésekről, az éves terv közvetlen elérésének biztosításával.

Közbeszerzések

Frissítés: Negyedévente
Megőrzés: A külön jogszabályban meghatározott ideig, de legalább 1 évig archívumban tartásával




Vissza az előző oldalra!
Weboldalunk sütiket (cookie) használ működése folyamán annak érdekében, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassa Önnek, valamint a látogatottság mérése céljából. A sütik használatát bármikor letilthatja! Erről bővebb információkat olvashat itt: Adatkezelési tájékoztatónk
Rum Község Önkormányzata - Magyar